O agenție cu experiență va ști cum să structureze mesajul în funcție de mediul de comunicare ales, astfel încât:
- acesta să fie recepționat de cât mai mulți clienți relevanți
- să aibă un impact prin crearea unei atitudini favorabile față de produsul sau serviciul promovat.
Experiența noastră de peste 15 ani pe piața de publicitate ne face, ca de cele mai multe ori, să recomandăm o abordare mixtă, care combină promovarea online cu cea offline. Deși există un trend ascendent către tot ceea ce înseamnă mediu online, puterea metodelor de promovare offline nu trebuie ignorată, aducând un plus de beneficii pe lângă cele obținute prin campaniile online. Majoritatea oamenilor activi și mai puțin activi au cel puțin un cont pe o rețea de socializare și accesează zilnic mediul online fie de pe telefonul mobil sau de pe calculatorul personal, fiind în permanență în contact cu noutățile și creând un mediu favorabil pentru folosirea eficientă a metodelor de promovare online.
Mediul online prezintă avantajele unei propagări cvasi-instantanee, accesul la o audiență largă și un cost redus în unele situații. Pe de altă parte, această audiență este de cele mai multe ori eterogenă și nu se suprapune întotdeauna peste publicul-țintă. Nu trebuie ignorat nici faptul că există prospecți care nu sunt prezenți sau activi în mediul online dar și faptul că mediul online aduce cu sine și o transparență a prețurilor și o varietate mare de oferte concurente. În timp ce flyerele, pliantele sau reclamele outdoor pot ajunge, într-un timp relativ scurt, la un public mult mai larg inclusiv la persoane fără prezență online, utilizând un minim de resurse financiare, metodele de promovare online asigură un grad foarte mare de vizibilitate și, acolo unde promovarea este eficace, chiar viralitate.
Astfel, o promovare online poate începe cu cel puțin 2 luni înainte de un eveniment, iar în funcție de rezultate și așteptări, în perioada apropiată desfășurării evenimentului, aceasta se poate completa foarte bine cu o campanie offline. În mod evident, trebuie ținut cont și de specificul ofertei, elementele ce acționează ca diferențiator, segmentul vizat și nu în ultimul rând de competiția existentă pe piață. Pentru serviciile sau produsele care implică un cost semnificativ de achiziție, de exemplu, este recomandat ca promovarea să înceapă cu mult înainte de un anumit eveniment sau sezon pentru a avea avantajul unui timing bun.
Un ingredient secret al unei bunei oferte, care să impulsioneze comportamentul de cumpărare al consumatorului, nu există. Suntem diferiți, prin urmare suntem atrași de lucruri diferite. Oamenii de marketing vor face promovarea raportându-se întotdeauna la interesele și nevoile publicului țintă dar luând în considerare și beneficiile așteptate.
Este de dorit ca fiecare ofertă să „scoată în față” exact acel lucru sau mix de lucruri care o deosebește de celelalte. O comunicare eficientă este axată pe acei factori care diferențiază oferta și mai puțin pe cei de „igienă” care se consideră a fi de facto îndepliniți, mai mult sau mai puțin, de către toți ofertanții.
În termeni economici și de marketing, problema care se pune este una de maximizare a profitabilității, de eficientizare a activității și de articulare a unui profil (sau brand) consistent pe o piață deja foarte diversificată. Bineînțeles că putem aștepta clienții să ne găsească, dar aceștia (mai mult sau mai puțin activi în căutarea unei oferte bune), ne vor găsi pe noi sau pe competitorii noștri? În plus, ne vor găsi exact acei clienți pe care ni-i dorim?
Fără un efort de marketing și comunicare, chiar și în condițiile în care, dintr-o perspectivă strict financiară, un astfel de eveniment este ceea ce numim o afacere bună, pierdem de fapt o oportunitate: aceea de a vinde produsul organizației noastre, care să fie cumpărat de clienții noștri în urma unei alegeri informate și a unei promisiuni (care în cele din urma va fi îndeplinită).
Lăsând la o parte posibilitățile de cross-selling și up-selling pe care o astfel de abordare le oferă, o campanie de marketing și comunicare, realizată de către o agenție cu experiență, oferă beneficii pe termen lung cum ar fi o conversie mai bună a ratei prospecți/cumpărători și chiar o șansă bună de a câștiga loialitatea clienților. Acestea sunt lucrurile care contează atunci când efervescența se stinge și „disperarea” clientelei dispare.